StarTech PCI Express 1394a FireWire in W10-pc+Movavi Video Editor 2022 can not find CAM anymore

Ik gebruik de StarTech PCI Express 1394a FireWire-kaart in een Windows 10-pc en Movavi Video Editor 2022. Ik heb met succes een eerste proefmontage gemaakt van een video van camcorder Pannasonic NV-GS500. Na het afsluiten van mijn pc kon Movavi Video Editor 2022 mijn camera niet meer vinden. Oorzaak onbekend. Ik heb Windows gecontroleerd op fouten. Alles was in orde. Ik heb de werking en installatie van de StarTech PCI Express 1394a FireWire Card gecontroleerd op fouten. Alles was in orde. Mijn camcorder werkt ook goed en alle verbindingen zijn goed. Naast Movavi Video Editor 2022 heb ik ook andere bewerkingssoftware geprobeerd. Mijn camcorder ziet deze software ook niet. Wat is hier het probleem en wat is de oplossing. Kun je me helpen? Beste wensen Frans

Hallo @fransnl2 nl2 en bedankt voor je interesse in onze Community.

Gezien de aard van het probleem dat u ondervindt, hebben we een zaak # 342-1268252 geopend en raden we u aan contact met ons op te nemen via support@startech.com. Zorg ervoor dat u het zaaknummer vermeldt, gevolgd door “Community Post” in de onderwerpregel.

Bij voorbaat dank en we horen graag van je terug!

Emmanuel B.

Hello @fransnl2 snl2 and thank you for your interest in our Community.

Given the nature of the issue you are experiencing, we have opened a case # 342-1268252 and encourage you to contact us back at support@startech.com. Please make sure to include the case number followed by “Community Post” in the subject line.

Thank you in advance and we look forward to hearing back from you!

Emmanuel B.

I’ve been putting some thoughts into your setup and have a couple of suggestions to try in the meantime. Would it be possible to please confirm which card model you have? (is it our PEX1394A2V2, or our PEX1394B3) Have you had the chance to verify if our card is still well listed in your Device Manager? (It should show under the “IEEE 1394 Bust Host Controllers” category) And by any chance, would you happen to have any other FireWire device we could test with?

I thank you and look forward to hearing back from you.

Emmanuel B.

Hi thanks for your answer. I have good news. Suddely yesterday it worked without making any changes! I hope that will stay that way. If not I will be back. Many thanks for you help. Best regards, Frans

Hello Frans,

Glad to hear it now works! Should the issue come back, rest assured that we’re always here to help.

Emmanuel B.